Alla har vi sett reklam för tandkräm, tandborstar, munskölj med flera artiklar för munhälsa och funderat över om vi ska se över vårt innehav av produkter. Kanske behöver vi byta ut den befintliga tandborsten, ha ett bättre borsthuvud till eltandborsten, införskaffa tandtråd eller uppgradera till en mer professionell produkt. Ofta visar bilderna och filmerna inte bara produkten utan också leende människor med bländande vita tänder och det är det som fångar vårt öga. En bra reklambild fångar vårt intresse och får oss intresserade av produkten medan en reklam utan bra foto generellt sett inte lockar alls.
Ett bra sätt att göra reklam för produkter är genom att visa dem i dess tänkta miljö. Många tandvårdsprodukter från https://www.sunstargum.com/se-sv/ används i badrumsmiljö och således visas produkterna främst i ett sådant sammanhang. Reklam utan bilder eller rörligt material tilltalar, som nämnt, sällan konsumenterna och framför allt inte barnen. Oavsett produkt behöver barn oftast fotoreklam för att deras nyfiken ska väckas och vad gäller att få dem intresserade av munhygien krävs en riktigt bra reklam. Ett trött barn stupar gärna direkt i säng istället för att ta vägen via tandborsten, men med genomtänkt reklam och produkter väl anpassade för barnen kan tandborstningen lättare bli en del av vardagen. De flesta barn har hört om karies men det drabbar ju inte just dem?! Bilder av andra barn som borstar tänderna, kortfilmer på kända personer som borstar tänderna – bra reklamfoto gör det enklare.
En god munhygien påverkar din allmänhälsa positivt och gör dig mer omtyckt – vem gillar att prata med en person med dålig andedräkt?